sobota, 4 czerwca 2016

On-One 456 Evo 2 - moja nowa rama

Pożegnałem się z Commencalem na dobre i przyszła nowa rama. Konkretny, brytyjski, stalowy sztywniak stworzony do zabawy. Zawsze chciałem mieć stalową ramę. Stal lepiej tłumi drgania, przyjemniej się na niej jeździ. Zapraszam na tzw. unboxing i trochę cyferek dla zapaleńców :)

Urodziny!
Zanim przejdę do ramy wspomnę tylko, że dziś blogmtb.pl obchodzi 5-te urodziny! Nie będę z tej okazji zanudzał Was statystykami itp. Za to sobie wręczę zaje... ah, miałem nie używać słów niecenzuralnych, a więc wręczę sobie klawą ramę. A dla Was Mogę dorzucić jakiegoś suchego mema.


Urodziny odbębnione! No to lecimy z głównym tematem.

Rama On-One 456 Evo 2
Jest to produkt brytyjskiej marki On-One. Model to 456 Evo 2. Dziwna nazwa? Już tłumaczę o co chodzi. 4,5,6 to w zaokrągleniu wielkości widelca jakie przyjmie ta rama. W jednostkach imperialnych. Na nasze oznacza to, że można do niej włożyć amora pomiędzy 100mm a 150mm. Całkiem nieźle :)

Natomiast Evo 2 oznacza, że jest to już druga generacja tej ramy. W porównaniu do poprzedniej dodano prowadzenie dla przewodu od sztycy regulowanej. Zwiększono też średnicę podsiodłówki.

Pierwszy raz wziąłem XL'kę. Mam 184 cm i 90 cm noga od wewnątrz. Trochę się boję, że będzie za duża, ale mierzyłem siebie i czytałem tabelki z 10 000 razy, i jak bym nie patrzył zawsze wychodziło, że L'ka będzie sporo za mała do jeżdżenia po lesie, a XL'ka idealna.

Bo w założeniu ma być to rama do lasu + do drobnych skoków, pumptracku i lokalnych miejscówek. I jakieś singletracki, które ostatnio rosną jak grzyby po deszczu. Na górskie trasy z korzeniami i kamieniami zostaje mój ukochany full, czyli Kona Entourage.

Poniżej trochę danych o ramce:

Materiał ramy DN6 double butted 4130 chromoly steel
Rozmiar ramy XL, czyli 20"
Kolor ramy Hot Smoked Paprika, czyli czerwony
Waga (g) 2 731
Rozmiar sztycy (mm) 30.9
Rozmiar zacisku sztycy (mm) 34.9
Rozmiar mocowania przedniej przerzutki (mm) 34.9
Maksymalny rozmiar opony 26" x 2.5"
Zalecany rozmiar opony 26" x 2.0 - 26" x 2.3"
Maksymalny skok amortyzatora 150mm
Mufa suportu 113 x 73mm, English Thread
Główka ramy, stery 1 i 1/8", zewnętrzne, EC34
Inne + mocowanie ISCG05
+ mocowanie na 1 bidon
+ mocowanie na bagażnik

Geometria
Geometria jest bardzo agresywna i nowoczesna. Rama jest dość długa, suport jest nisko, główka jak w rowerze do downhillu. Przy widelcu 150mm ma 65.6 stopni, podsiodłówka 71.1°, suport 11mm poniżej osi kół. To na sucho, z rowerzystą wg. producenta będzie 26mm pod osią kół, główka 67.7 stopni i podsiodłówka 73.2 stopni. W teorii wszystko brzmi jak idealny sztywniak, stabilny na zjazdach i do tego nieźle podjeżdżający. Zobaczymy jak to będzie w praktyce. Muszę dokupić jeszcze parę gratów i zabieram się za składanie całości.

Tabelka poniżej jest dla amortyzatora 150mm.


14" 16" 18" 20"
A Kąt główki (°) 65.7 65.7 65.7 65.7
B Długość rury sterowej (mm) 90 115 115 125
C Długość górnej rury (effective)(mm) 571 592 603 618
D Kąt rury podsiodłowej (°) 71.2 71.2 71.2 71.2
E Długość rury podsiodłowej (mm) 355 406 457 508
F Długość tylnego trójkąta (mm) 425 425 427 429
G Standover (mm) 744 778 805 830
H Stack (mm) 570 584 592 597
I Reach (mm) 375 390 397 410

On-One 456 Evo 2 - unboxing
A teraz to na co wszyscy czekają, czyli foteczki. Jest też filmik dla tych co wolą ruchome obrazy. Endżoj, jak to mawiają gdzieś tam w teksasach i innych dzikich krajach.

Alternatywnie do obejrzenia również na Pinkbike















Jeśli podobał Ci się ten artykuł, mogą Cię też zainteresować:

9 komentarzy:

  1. Wygląda zaje... fajnie :)
    Koniecznie musisz opisać wrażenia z jazdy po jakimś konkretnym wypadzie. A z ciekawości - ile dałeś za ramę?

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie chcę źle wróżyć, ale przy takim wzroście to będzie za duża ramka. Trzeba było wrzucić swoje wymiary do kalkulatora i wiedziałbyś co Ci matematyka poleci. 90cm do długa, noga, a więc korpus będzie proporcjonalnie krótszy. Jeśli nie masz rąk jak małpiszon, to zdecydowanie powinieneś szukać krótkich rur górnych (efektywnie); 618mm pewnie wymusi mostek max 30mm.

    W każdym razie powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam długie ręce i patrzyłem przez pryzmat poprzedniej ramy, która była trochę za krótka do xc. No ale zobaczymy... Mostek obstawiam 50mm że będzie dobry. Za parę dni się przekonam ^_^

      Usuń
    2. I jak ta ramka? Zakładam, że się dobrze sprawuje, bo długo już nie było żadnego wpisu, więc pewnie ciągle śmigasz:)

      Usuń
    3. I jak sie na tej ramce smiga?

      Usuń
    4. No właśnie dużo na niej nie śmigam, bo na razie głównie na Konie Entourage jeżdżę. Skończą się wypady w góry to wrócę na lokalne traile z tym sztywniakiem.

      Ale tak na szybko, po paru jazdach mogę powiedzieć, że jest bardzo fajnie. Stal dużo przyjemniejsza do alu. Doszła sztyca regulowana, mostek 30mm i jest fajny rower do zabawy. W porównaniu do poprzednika - można trzasnąć więcej km (bo większa rama, bardziej pod mój wzrost), ale mniej skoczna (bo... większa rama ;) a wiadomo - mniejsze bardziej skoczne). Coś więcej pojawi się w jakimś oddzielnym artykule, ale nie mam pojęcia kiedy dokładnie.

      Usuń
    5. Ah, no i z tym mostkiem, odpowiadając na wcześniejsze komentarze, z 60mm (mój stary) było słabo w kwestiach skoków, nie mogłem poderwać przedniego koła za bardzo, rower się strasznie kleił. 50mm była KOLOSALNA różnica, dużo lepiej się jeździło i rower stał się bardziej skoczny. Ale jak przetestowałem jeszcze 30mm to zostałem przy nim :)

      Usuń
    6. Ta różnica między stalą a alu jest bardzo wyczuwalna? Sporo ludzi mówi o własciwościach stali, ale wydaje mi się że jeśli chodzi o tłumienie drgań itd to dużo bardziej działają po prostu opony. A jeśli stal rzeczywiście jest taka "miękka" to czy nie masz problemów ze sztywnością podczas stawania na pedałach?
      Nie mogę doczekać się jakiegoś testu nowego sprzetu na blogu:)


      Usuń
    7. Sorki za późną odpowiedź. Tak, różnica jest spora, szczególnie na kostce, i ogólnie takich małych nierównościach, które są w sumie za małe żeby amortyzatory wybierały, ale już na sztywniaku mogą być irytujące.

      Problemów ze sztywnością żadnych nie zauważyłem.

      Co do testów to już dawno zrobione, sporo się najeździłem, ale nie mogę znaleźć chwili żeby usiąść i coś naskrobać na bloga... Ale na pewno jeszcze to zrobię :)

      Usuń

Jak by co, to tu jest regulamin komentarzy.

Zobacz też inne ciekawe i popularne artykuły rowerowe!