wtorek, 1 lipca 2014

Rock Shox Sektor RL U-turn 110-150mm

W weekend rozłożyłem na części pierwsze mój ulubiony amortyzator, czyli Rock Shox Sektor RL. Miałem wrażenie, że wymagał już porządnego serwisu, a nie tylko standardowego przeglądu.

Sektora posiadam już 2,5 roku. Jestem pierwszym właścicielem, a że lubię dbać o sprzęt, to jego stan jest celujący. Jednak od jakiegoś czasu wydawał się pracować ciut gorzej niż na początku. Zdarzało mu się też sporadycznie wydać jakiś pisk. Naszły mnie czarne myśli - wylał się olej, ślizgi trą suche i się niszczą, w środku apokalipsa!

02. Produkty RockShox w natarciu

Zaopatrzyłem się w oryginalne oleje Rock Shox 15W i 5W oraz smar PM600 Military. Niby można użyć tańszych zamienników, ale smar akurat kupiłem od znajomego, a olejów nie udało mi się znaleźć o podobnych właściwościach. Bo warto zaznaczyć, że olej 5W jednej firmy wcale nie musi mieć takich samych właściwości jak 5W innej firmy. Trzeba porównywać lepkość takich specyfików. I o ile do FOXów nie ma problemu z idealnym zamiennikiem, to dostanie w Polsce zamiennika dla RS jest dość trudne. A od tego jak dobrze dobierzemy olej będzie zależeć praca naszego sprzętu.

Wracając do amora - rozkręciłem dosłownie wszystko. Wymontowałem tłumik Motion Control, sprężyny, wszelkie regulacje, oringi, gąbki itd. itp.

03. Losowe zdjęcie zrobione podczas serwisu

Okazało się, że jak zwykle przesadzam. W środku panował spokój. Stary olej miał prawie identyczny kolor jak nowy, co oznacza że nie był zużyty. Smar na sprężynach - było widać, że swoje przeszedł, ale też jeszcze zachował swoje właściwości.

Najbiedniejsze było wnętrze dolnych lag i gąbki. Tam już sporo się zebrało czarnego syfu i było za mało oleju smarującego. Gąbki przy następnym serwisie już raczej pójdą do wymiany.

Ciągle padało przez ostatnie dni, więc dopiero dziś sprawdziłem jak Sektor działa po moim weekendowym grzebaniu.

04. Testy w terenie

Muszę przyznać, że jest bosko. Chodzi lepiej niż nowy! W ogóle o nim zapomniałem po chwili jazdy - tak ładnie pracuje. Prosta i łatwa w serwisie budowa to jego wielka zaleta, a dzięki tłumikowi MC charakteryzuje się bardzo przyzwoitą pracą. I jak go nie kochać?

No i zważyłem go w sumie pierwszy raz. Myślałem, że będzie ponad 2kg, a tu takie miłe zaskoczenie! Naprawdę jestem super zadowolony z tego sprzętu.

05. Mój Sektor RL w wersji ze sprężyną U-Turn waży 1977gramów!

Myślę, czy by nie napisać dłuższej recenzji Sektora, a może zrobić tutorial jak go serwisować? Jak macie jakieś pytania lub propozycje to dajcie znać, a ja zobaczę co się da zrobić w wolnym czasie :)


Jeśli podobał Ci się ten artykuł, mogą Cię też zainteresować:

4 komentarze:

  1. Dopiero co sam napisałem kilka słów o moim Sidzie (http://na-rower.com/recenzja-rock-shox-sid/) ^^

    Myślę, że instrukcja serwisowania będzie bardziej przydatna niż recenzja...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajny taki SID. I ta waga :)

      Pewnie tak, chociaż duuuużo więcej roboty z taką instrukcją ;P

      Usuń
    2. Niestety, dużo, dużo więcej ale wartość takiego artykułu jest proporcjonalna ;)

      Usuń
  2. Jak dla mnie recenzja wystarczy. Mechanika nie jest moją mocną stroną i zwyczajnie nie mam czasu bawić się w serwisowanie mojego roweru. Mój amortyzator SF9-XCR RL jest już bardzo wysłużony i zaczynam się rozglądać właśnie za jakimś shox'em.

    OdpowiedzUsuń

Jak by co, to tu jest regulamin komentarzy.

Zobacz też inne ciekawe i popularne artykuły rowerowe!