tag:blogger.com,1999:blog-8986993255130853782.post5129130641384609611..comments2024-03-07T08:04:45.552+01:00Comments on FOR FUN - Blog MTB | Blog rowerowy: Nowe standardy, czyli jak marketingowcy robią sobie z nas jajaTrzecieKołohttp://www.blogger.com/profile/05885745071432587515noreply@blogger.comBlogger21125tag:blogger.com,1999:blog-8986993255130853782.post-16345229891296404482018-02-18T22:55:03.648+01:002018-02-18T22:55:03.648+01:00Właśnie chciałem reanimować stare rowerki 26"...Właśnie chciałem reanimować stare rowerki 26" (nowy to 27,5) i zapewnić jakąś kompatybilność z nowym sprzętem. I co? NIE DA SIĘ lub da montując jakieś badziewne podzespoły gorszej klasy niż dotychczasowe. Zero standardu i tylko o to chodzi bo brak standardu to kasa dla firm. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8986993255130853782.post-60486892354563435582017-07-06T14:41:22.377+02:002017-07-06T14:41:22.377+02:00zgadzam się z autorem w 100%. To paranoja i co gor...zgadzam się z autorem w 100%. To paranoja i co gorsze im nowszy sprzęt tym gorszej jakości. Weźmy starego poczciwego XTR z serii 952/3...klasa sama w sobie...materiały, jakość wykonania, trwałość, precyzja działania. A nowy...? Kupa badziewia z fabrycznym luzem na wózku. Mam nadzieje, że inni producenci wezmą się w garść i zaczną produkować części zamienne równie dobrej jakości do starego Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/01030147157112089561noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8986993255130853782.post-69747594526211372352017-06-10T16:09:41.542+02:002017-06-10T16:09:41.542+02:00To ja czekam na pierwsze maratony rowerów napędzan...To ja czekam na pierwsze maratony rowerów napędzanych zmiast nogami to elektrycznymi silniczkami :)Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8986993255130853782.post-19912918331605632402017-05-06T11:05:32.839+02:002017-05-06T11:05:32.839+02:00Co do elektroniki. Obecnie pracuję jako kierowca b...Co do elektroniki. Obecnie pracuję jako kierowca busa planedka po EU. Oczywiście wożę ze sobą rowerek, przez co zaczynam się zakochiwać w tej robocie, bo codziennie jeżdzę po nowych zaskakujących trasach. Pewnego razu objeżdżając pagórki w okolicach Rammstein jadąc tempem ok 30k/h wyprzedza mnie jakis Gebels z bananem na twarzy swoim 29erem doładowywanym przez akumulatory. Zauważyłem, że u Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8986993255130853782.post-90651629636966879572017-01-30T19:35:53.092+01:002017-01-30T19:35:53.092+01:00Wydaje mi się, że obecnie żyjemy w świecie standar...Wydaje mi się, że obecnie żyjemy w świecie standardów, procedur, koncesji , patentów. Oczywistym jest, że każdy nawet z nas gdyby coś wymyślił chciałby na tym zarabiać, utrzymać z tego siebie, swą rodzinę itp. Czasy XIX/XX w raczej nie wrócą i nie ma się co do tego łudzić gdzie konkurowano jakością. Dziś chyba obok jakości musi się spełniać więcej kwestii bezpieczeństwa w szerokim tego znaczeniuAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8986993255130853782.post-26368559006513552742016-12-27T16:24:16.243+01:002016-12-27T16:24:16.243+01:00Niby racja, ale jak coś wymyślono żeby było lżejsz...Niby racja, ale jak coś wymyślono żeby było lżejsze czy wytrzymalsze to adaptery raczej w tym nie pomagają.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8986993255130853782.post-85534807156787710142016-11-24T20:08:02.989+01:002016-11-24T20:08:02.989+01:00Niestety klasyka współczesnego marketingu. Tworzy ...Niestety klasyka współczesnego marketingu. Tworzy się pseudo-standardy by za kilka lat kupić nowy rower bo nic nie da się już wykorzystać. A pitolenie przez niektórych że wszystko można jakoś załatwić półśrodkami w postaci adapterów, podkładek, dublowania podzespołów lub kupowania kolejnych amorów to tak jak naszywanie kolejnych łat na dziurawych ciuchach. Niektórzy nie wiedzą co to marketing lubAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8986993255130853782.post-10600012419476464732016-05-08T23:58:30.510+02:002016-05-08T23:58:30.510+02:00sam składam sobie nowy rower i naplatam nowe koła1...sam składam sobie nowy rower i naplatam nowe koła142x12i 15mm a mam na 20mm,9mm a tyły na 150x12 135x10thru 135x9 i wiesz przestań , fakt łatwiej by było ale kijem nie zawrócisz rzeki albo robisz i nie jojczysz albo jak ci zle jebnij to. <br />jesli chcesz ujednolić sobie 3 rowery z przodu kup[ amora pod 1 1/8 i oś 20 przepleć koło TO NIE JEST DROGA IMPREZA ANI SKOMPLIKOWANA jak by ci się chciałoAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8986993255130853782.post-3452981443206544732015-05-04T20:42:09.612+02:002015-05-04T20:42:09.612+02:00Właśnie szukam podobnego amora i zamiast do sklepu...Właśnie szukam podobnego amora i zamiast do sklepu trafiłem na Twój artykuł. Rady jakie otrzymuję, to zmienić cały setup na nowy.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8986993255130853782.post-80095802902861844762014-05-29T23:52:33.061+02:002014-05-29T23:52:33.061+02:00Ja mam w obu rowerach 20mm, ale rower dziewczyny m...Ja mam w obu rowerach 20mm, ale rower dziewczyny ma amorka i piastę na 15mm. Żeby nie przeplatać koła/zmieniać piasty muszę kupić amora też 15mm. I o to chodzi między innymi w tym artykule, że jedna zmiana pociąga za sobą następne.<br /><br />No i jeszcze inny przykład - nie mam jak przełożyć amora z mojego roweru do dziewczyny, bo tu taper i oś 20mm, a tu 1 i 1/8 i 15mm :DTrzecieKołohttps://www.blogger.com/profile/05885745071432587515noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8986993255130853782.post-64815522425833517212014-05-29T23:45:44.050+02:002014-05-29T23:45:44.050+02:00Wydaje mi się, że ten artykuł to trochę szukanie d...Wydaje mi się, że ten artykuł to trochę szukanie dziury w całym. Pomijając fakt że piszesz że wymyślono multum standardów typu oś 9/10/15/20mm, 15mm zbędne bo 20mm lepsze po czym szukasz amortyzatora na 15mm. Zostań przy 20mm i nie będzie problemu z doborem amortyzatora jakiego szukasz. <br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8986993255130853782.post-25675867581020835682014-05-18T17:10:53.289+02:002014-05-18T17:10:53.289+02:00Na całe szczęście "stare" rozwiązania po...Na całe szczęście "stare" rozwiązania pozostają na rynku i bez problemu można kupić kasetę 7/8/9-rzędową. Inna sprawa, że już nie topową :)<br /><br />Jestem jak najbardziej za postępem, moim zdaniem bardzo dobry ruch to było pójście do przodu z systemem mocowania korb na kwadrat. Bo on się niezbyt dobrze sprawdzał. A i tak 90% rowerów do 2000 zł jest jeszcze na starym poczciwym Łukasz Przechodzeńhttp://www.rowerowe-porady.plnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8986993255130853782.post-79585851387190397472014-05-16T21:45:32.972+02:002014-05-16T21:45:32.972+02:00A chciałbyś nadal jeździć po górach na 1' wide...A chciałbyś nadal jeździć po górach na 1' widelcach z gwintowanymi rurami? Albo na wolnobiegach? Kiedyś jeden ujednolicony standard. <br />Generalnie wiadomo, że firmy muszą kombinować żeby zarabiać, ale z pewnością nie jest tak, że każdy wynalazek jest wyciąganiem łap po kasę.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/05256562813898496441noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8986993255130853782.post-39454769830060402132014-05-16T08:32:22.371+02:002014-05-16T08:32:22.371+02:00To nie takie proste. Zależy czy masz stery wewnętr...To nie takie proste. Zależy czy masz stery wewnętrzne czy zewnętrzne. Nie zawsze jest wystarczająco dużo miejsca w ramie. Poza tym czasem się to wiąże z zakupem 2 kompletów sterów.<br /><br />Zresztą tak jak pisał Paweł P. tam gdzieś wyżej, dużo rzeczy można na patencie zrobić, tylko czy nie łatwiej by było z jednym ujednoliconym standardem?TrzecieKołohttps://www.blogger.com/profile/05885745071432587515noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8986993255130853782.post-20748588852214652792014-05-15T22:44:27.357+02:002014-05-15T22:44:27.357+02:00Co do tego że do główki 1 1/8 nie da się wsadzić a...Co do tego że do główki 1 1/8 nie da się wsadzić amortyzatora z rurą taper - nie prawda , są stery fsa pozwalające wykonać taką operację .<br /><br />Co do tego że różne standardy mocowania koła z przodu , jest na to recepta - piasta z wymiennymi końcówkami choćby Novatec 881 i Novatec 882 ;)jasinski21444noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8986993255130853782.post-51661010502887534692014-05-15T14:32:10.529+02:002014-05-15T14:32:10.529+02:00Identiko sytuacja jest w samochodach od lat. Samem...Identiko sytuacja jest w samochodach od lat. Samemu nic nie zmienisz. Jak wejda te elektryki co np. LaPierre w DH testuje to bedziemy do rowerow też kupować cale moduly i samemu sie nic nie naprawi. Chyba ze bedzie sie asem z elektroniki z masa narzedzi DYI.biczplisnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8986993255130853782.post-56423604317931174222014-05-14T23:05:41.291+02:002014-05-14T23:05:41.291+02:00Chyba nie zrozumiałeś tekstu. Jak lubisz, to możes...Chyba nie zrozumiałeś tekstu. Jak lubisz, to możesz naładować adapterów, konwerterów, milion podkładek, przejściówek. Ale jak by było mniej standardów, to życie by było łatwiejsze, i nie chodzi tu o to że coś kosztuje 30zł... Można by sobie przekładać części między rowerami bardzo łatwo, szczególnie nowymi i starymi.<br /><br />Ja się zgadzam, że jest tego za dużo.Paweł P.noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8986993255130853782.post-33336544381416335492014-05-14T20:14:53.171+02:002014-05-14T20:14:53.171+02:00Jak dla mnie trochę przesada z tym psioczeniem.
Od...Jak dla mnie trochę przesada z tym psioczeniem.<br />Od początku. Wiele piast ma możliwość konwersji pomiędzy 9/15, lub 10/12, a ja jako użytkownik bardzo cieszę się że mam wybór. <br />Rury sterowe w zasadzie są dwie, stożkowa i 1.1/8, 1,5 ma w zasadzie tylko lefty, ten standard się nie przyjął. NS kojarzy mi się ze stalą, więc może ma klasyczne stery, ale jeśli ma się zintegrowane, to można Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/05256562813898496441noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8986993255130853782.post-39376305272191436992014-05-14T14:29:44.836+02:002014-05-14T14:29:44.836+02:00Pomagałem teraz przy pewnym rowerze. Do wymiany ka...Pomagałem teraz przy pewnym rowerze. Do wymiany kaseta, łańcuch, zęby przednie i kółeczka do przerzutki. Napęd SRAM, korba Truvativ. Napęd 9 rzędowy. Jak się okazuje SRAM posiada trzy różne rodzaje kółeczek do przerzutki 9rz. Przednie blaty również są na 7,8,9,10 itd. Szkoda tylko, że truvativa nie ma już na rynku i musiałem się dobrze dopytać znajomego o wybór zębatek do korby. Przez chwilę Maciek - Na Rower! Bloghttp://na-rower.comnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8986993255130853782.post-8811362033578161152014-05-14T11:20:20.550+02:002014-05-14T11:20:20.550+02:00Mam podobne wrażenie. Szczególnie to jest widoczne...Mam podobne wrażenie. Szczególnie to jest widoczne w ęduro. W ogóle jest szał na ęduro, bo oni wszystko chętnie kupują co tylko się pojawi. i wszystko enduro kosztuje 3 razy wiecjej. Zresztą sam dobrze wiesz, bo wrzucałeś kilka śemisznych filmów o tym :)<br /><br />Elektryka w rowerze, proszę, nieeeeeee!ADHDnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8986993255130853782.post-21640687692199835542014-05-14T11:07:53.012+02:002014-05-14T11:07:53.012+02:00Zapomniałeś o 142x12 do tyłu i X12 (od Syntace) ;)...Zapomniałeś o 142x12 do tyłu i X12 (od Syntace) ;)Anonymousnoreply@blogger.com